Jag har ett.. lyxproblem?


 

Ibland när jag får en minut över till absolut ingenting så brukar jag drömma mig bort. Nu för tiden går mina tankar oftast till resor jag skulle vilja göra, har gjort, och då pratar jag förstås om mitt halvår i Boca, Florida, USA. Under 6 månaders tid levde vi (jag & mina nyfunna vänner) det mest bekymmerslösa liv en människa kan tänka sig. Ändå var vi tvungna att hitta något att klaga på för att få dagarna att gå, exempelvis att vädret idag var så extremt att inte gick att ligga för länge i solen, att havet började bli för varmt för att ens svalka, att våra fötter värkte så efter alla sena nätter i höga klackar, att The Cheesecake Factory hade för många olika sorters cheesecake att välja på när det var dags för dessert, eller varför butiken Traffic ALLTID var tvungna att rea ut sina skor!? Lyxproblem om något. Haha, man kan inte annat än le när man tänker tillbaka. Var tvungen att kopiera en bit ur Johannas blogg som jag tyckte stämde in så bra på hur också jag känner:


"Det är nu, två månader senare, som jag verkligen har förstått vilket jävla lyxliv jag levde. Och då menar jag inte bara lyx ( prylar, bilar, pengar m.m, trots att det var rikligt med även det ) utan möjligheten att få bo i säkert den vackraste staten i hela USA, fara kors och tvärs utan gränser och bara få leva livet. Anja sa till mig en gång jag kände mig nere: Johanna, njut varenda dag för ett mer bekymmerslöst liv kommer du aldrig att få leva. SANT! Inga problem, inget plugg, inga måsten .. bara möjligheten att kunna vara och finnas till.
Det kryper fullständigt i kroppen på mig när jag tänker på det. JAG VILL TILLBAKA! Kan inte säga det nog. Vill vill vill .. Hade bara velat att alla ni här hemma hade fått se allt jag varit med om, förstå vidden av det jag varit med om. Men det är så svårt. Vi har pratat mycket om det, jag och mina nanny vänner, att det är så svårt att berätta för alla andra om vad man varit med om. För det är egentligen bara vi själva som kan förstå. Alla platser, alla dofter, alla minnen, alla bilder .. allt. Bilderna säger mycket, men inte allt på långa vägar?"


image86



I nuläget är mitt sikte dock inställt på Kalifornien. Jag har fått tre otroliga erbjudanden, från tre helt olika familjer. Jag har ingen egen bostad, inget fast jobb, inget som direkt håller mig kvar här i Eskilstuna. Ändå tvekar jag, är de för tidigt? Känner att jag behöver ytterligare än tid med min familj & mina vänner innan jag är redo att lämna allt bakom mig igen. Och ett halvår, är de värt de? 3 månader skulle sitta klockrent. Pappa säger "Fia, när du blir lika gammal som jag så inser du att ett halvår av ditt liv är ingenting jämfört med all den tid du kommer spendera i vardagen här i Sverige. Ta chansen, medans du är ung, medans du kan.." Kanske har han inte mer än rätt?


image85
Miami by night




K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 5 kommentarer



  melanie

åk! det var ju till cali du ville. OC-living =P

2007-08-15 07:29:29 http://yrisen.blogspot.com
  Nadja

Jag håller med din pappa! Lev livet nu och njut av varje sekund när du inte har ngt som håller dig kvar :D

2007-08-15 09:39:57 http://sweetladysoul.blogg.se
  Anonym


Fia, fia fia! Fan vilket liv vi levde. Jag längtar tillbaka varje dag, varje dag!! Jag är smickrad över att du satte in min text i ditt inlägg :)
Johanna

2007-08-15 11:37:01 http://www.fiddellin.blogg.se
  richard

hej sissy!
när ska du lägga in lite bilder på din kär broder då ASG

2007-08-15 21:52:59
  Anonym

Saknar du tillbaka hit? Det ar ju helt underbart har forstar dig!! Ratt komiskt att sa manga etuna bor hamnar i Florida ;)

2007-08-29 17:25:47 http://sunniie.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!