I like your pants around your feet...


 

Känslan över att vara tillbaka hemma i Sverige är obeskrivlig. Att vara HEMMA, umgås med vännerna, äta den svenska maten & allmänt bara vara är värt guld. Första helgen, fyllan & kramkalaset är avklarat. På torsdag drar vi till Öland hela gänget, kommer bli midsommarfirande så det heter duga ;) Tält står på listan, något som jag inte använt som bostad sedan barnsben, intressant. Vi skippar regnet va?!


Appropå ingenting, i all hast på vägen mellan Miami-NY-Stockholm lyckades min "viktiga" resväska ut på ett eget äventyr. Jag anmälde den försvunnen redan på Arlanda, och de berättade så riktigt för mig att jag minsann skulle ha väskan tillbaka inom 1-2 dar, i fredags blev jag däremot otålig. Ringde upp de som har hand om saken och fick höra att den numera är totally lost, troligtvis kommer jag aldrig någonsin få tillbaka mina ägodelar & jag skulle inte vänta mig någon ersättning!! Kan det bli mycket värre? Visst, det hade vart en sak om den bara innehöll kläder och skor & jag hade fått en ersättning som täckte att ersätta allt. Men den innehöll verkligen ALLT, kläder, elektronik, plattång, locktång, presenter till alla här hemma, mediciner, SMINKVÄSKAN (som i mitt fall är en hel investering), alla mina "Florida souvenirer" som jag samlat på mig under resans tid, ett helt gäng nyinköpta ipods med tillbehör, alla mina jeans (jag är numera byxlös), usch ja, man blir så trött. Men som sagt, vad finns det att göra åt saken? Idag är min sista "tjura över den försvunna resväskan-dagen", i morgon ska jag lägga min energi på annat.


Första helgen på hemmaplan är avklarad, helt ok måste jag säga. Fredagen vart ovanligt lugn, förväntade mig härj med flicksen, men de jäklarna var "slitna", pft ;) Istället drog brorsan med mig till Slagstaglass, race & sedan en kväll hemma hos honom tillsammans med folket. Kul att se ett par kända ansikten igen, Johan, Linda, Nadja & Noak :) Lugnt med alkoholen för min del denna kvällen, var tillräckligt sliten från att inte ha sovit på två nätter (JETLAG!). Vandrade hem i den svenska (klarljusa) natten runt halv 2 tiden, somnade med kläderna på vid 4...
 

Vaknade med tuppen på lördagen, käkade frukost och stack ner med brorsan på stan. Målet för dagen var att fixa ny mobil till mig, wiii, som jag längtat! Trött på att vara icke kontaktbar, jag har skaffat mig något slags beroende på den biten ;) För en gångs skull kunde jag bestämma mig relativt snabbt, min nya kärlek heter Nokia N95. Wow, han är allt jag har letat efter, haha! Bästa var att jag fick digitalkamera?telefon i en och samma pryl, så slipper jag lägga ytterliggare pengar på en ny kamera, som jag för övrigt också vart av med på resan, suck! Vi gick vidare till SWE för att köpa nya baggy?s till brorsan, stiligt, och sedan vidare till Carlings där jag direkt slet åt mig en tunika till bra pris. Framme i kassan sa däremot mitt kort ifrån. VA?! Är kontot redan tömt?! Det var bara för Richard att hosta upp sitt kort, haha, jag är numera klassad som shopoholic!


Kvällen till ära var det fest på hemmaplan, vi firade mor, far & bror som alla fyller år inom de närmaste veckorna. Perbros och farföräldrar var inbjudna och pappa hade stått i köket mest hela dagen för att få till den rätta middagen, vilket han lyckades med så bra så, mumma. Det vita vinet tog ut sin rätt relativt fort, likören likaså, ohja! Minnet börjar svikta tajmat med desserten?

Tog mig vidare till Mange där det var förfest. Träffade ännu ett par kända ansikten, jag har SAKNAT er! Somnade lite snyggt på soffan, alkoholen för den kvällen tog nog ut sin rätt. Vaknade lite småsliten i morse, men inte överdrivet. Mange skrattade åt allt jag sa eftersom jag tydligen upprepade alla frågor sedan kvällen innan och hade gömt (?) min mobil på översta hyllan i garderoben, haha, ″jag trodde inte att du var SÅ full, Fia" ;) Nej, full eller inte, minnet har en tendens att försvinna rätt snabbt för mig ändå, jobbigt läge!


Idag var den perfekta söndagen med bakfylla, dåligt väder, en dag då man inte har någonting att göra och kan ligga i soffan framför tv′n hela dagen och bara se en film eller två, vilket blev precis vad vi gjorde :) Vid fyratiden traskade jag hem i regnet, klackarna åkte av halvvägs och jag plaskade med fötterna i vattnet, precis sådär som när man var liten.


Imorn är det måndag, en vecka från Florida (Emma, Jennica & Elin - det är så tyst utan er!), också den dagen då vi måste planera det sista inför helgens tripp, Öland tors-sön. Midsommar kommer att rocka! Jag blir chaufför, trycker in Frida, E, Jesper & Marcus i min Nissan. Frida, räkna med att få köra på hemvägen, haha ;)




..you′re like my favorite damn disease!



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Nadja

Det var kul att ses i lördags =)) Och jag skulle fan inte ge mig angående väskan, vaddå inte få erstättning? Det är ju inte DU som slarvat bort de... det borde gå på hemförsäkringen annars *tipsar*

2007-06-18 14:51:13 http://sweetladysoul.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!