091023



De senaste dagarna har jag verkligen fått nog av mig själv när det kommer till mitt konstanta snorande, gnällande över min onda hals osv. Jag vill bara få vara frisk! Så jag tog tag i det och ringde till vårdcentralen tidigare idag och fick en tid lagom tills jag slutade för dagen. Snacka om skillnad om man jämför Kungsgatans läkarmottagning och min nya vårdcentral Tunafors. För det första så går det att komma fram när man ringer, man får en tid samma dag och personalen är sååå mycket trevligare. Även om min väntetid uppgick till en sisådär 45 min innan jag fick komma in så gjorde det ingenting, eftersom jag fick mina pengar tillbaka av en väldigt snäll sköterska. Tyvärr visade sig inga streptokocker efter halsodlingen, däremot var jag väldigt röd, svullen i halsen och hade en aningens feber. Jag som höll tummarna för en positiv odling, för att sedan få en rejäl dunderkur utskriven och förhoppingsvis bli av med det här. Jag har redan tröttnat på den där naturliga metoden som min sambo föreslog, honungsvatten är trist! Me love my pills helt enkelt, haha. Det värsta var ändå när farbror doktorn (som inte var en dag över 25) beordrade mig att aldrig mer röra min nässpray! Say what?! Tydligen har den en frätande effekt som förstör min hals ännu mer än vad jag redan gjort, plus de faktum att jag blivit beroende. Jag ska oxå börja äta D-vitamin piller i dubbel dos och jag måste se till att få flera timmars sömn om nätterna. Tydligen räcker inte mina 6 timmar till om kroppen ska fungera på rätt sätt.. Och vad ska jag få den tiden ifrån?



Föresten, ni har väl inte missat mitt lilla inhopp i E-Kuriren idag? Hahaha.  













K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!