I brist på annat.




Helgen blev en väldigt lugn tillställning, och väldigt välbehövlig. Spenderades mestadels på soffan framför en film, skönt att för en gångs skull inte ha några som helst planer eller måsten. På lördagen tog vi oss dock ur våran soffkoma och begav oss ut på lite soffletning. För er som inte vet så beställde vi en soffa de första dagarna i Juni, som de sa skulle leverars redan efter två veckor, vilket såklart lät lite för bra för att vara sant. Och det var det såklart oxå.. Efter två veckor fick vi ett samtal om att soffan kommer att bly ytterliggare 8 veckor sen, alltså leveraras lagom till vecka 35. Väl den veckan så ringer de igen och berättar att om vi har ”tur” är soffan bara ytterliggare två veckor försenad, annars 8 veckor till. Gha, man blir ju galen. Därför bestämde vi oss för att börja leta efter annat. Mitt i alla provsittningar så kom vi överens om att åka till Västerås och kika på soffan som vi beställt, för att se om den var värd att vänta på lr inte. Vi hade ju som sagt bara sett den i ca 2 minuter för 3 månader sedan, svårt att hålla kvar i minnet. Och när vi såg den visste vi direkt att det är den vi ska ha, vilket kändes väldigt bra. Nu slipper vi känna ångesten efter att leta efter något nytt. Däremot började vi mäta i vardagsrummet när vi kom hem och insåg att den nya soffan kommer att ta upp typ hela rummet, haha. Men bättre de än vår lilla 3-sits-soffa som vi har nu.

 

Kände redan i helgen att allt inte stog rätt till i kroppen, och själklart var feber och en dunderförklylning ett faktum på måndagen. Gick hem efter att ha kämpat mig igenom halva arbetsdagen. Vid det här laget har jag fått liggsår och är så otroligt uttråkad. Jag hatar min säng där jag nu legat nonstop i snart 48 timmar. Emmelanåt tar jag mig upp för ett toalettbesök eller för att öppna kylskåpet och se om det finns något gott, bli besviken, stänga kylskåpet och lägga mig i sängen igen. Och sådär går det runt, hela tiden. Kände redan i söndags att sjukan var påväg och bestämde mig då för att ta ett bad, något som jag ALDRIG annars gör, för att lindra frossan lite. Jag avskyr nämligen att bada, inte i sjön och utomlands, men i badkar. Och tro mig, det gick inte bättre den här gången heller. Först ska man pressa sig ner i det skållheta vattnet, vilket är vansinne! Sedan försöka ligga där och slappna av? Jag får panik. Fann mig själv i en gynekolog liknande position efter bara någon minut, alltså med både ben och armar hängande ut över kanterna, allt för att försöka fly värmen, haha. Efter att ha tömt ut hälften av varmvattnet och fyllt på med iskallt, underbart, vatten så gav jag avslapnningen ett sista försök. Men allt jag kunde koncentrera mig på var hur missanpassat vårat badrum verkligen är, och skitigt. Hur de röda handdukarna inte matchar med de grå gästhanddukarna, som inte matchar med det blåa duschdraperiet, som inte ALLS matchar med det gröna golvet som inte matchar med det svart/vita kaklet, haha. Jag gav upp, tog en iskall dusch och äcklades av mina russinfingrar. Aldrig mer badkar.      



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Ida

haha jag vet hur det känns...att bada är och kommer alltid förbli äckligt!

2009-09-09 21:41:38 http://idajessica.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!