.. som ett paket på posten :)



Jag är inne på min sista dags sjukskrivning, vilket känns riktigt bra. Feber och förkylning är borta och min energi är tillbaka. Imorn är det dags för jobb, ska bli skönt att komma ut från den här lägenheten och träffa lite människor. Ännu bättre att det redan då är fredag och att jag slutar redan klockan två, haha. Jag är anti mitt jobb just nu, märks de :P


Dagen började bra eftersom min fina hade sovmorgon även han. Det är så skönt att kunna vakna ihop, utan stress och äta frukost tillsammans. Det händer ju annars aldrig mitt i veckan. Han lämnade mig sedan för ett dygns arbete på annan ort, så jag får sova ensam inatt. Idag har jag även lagt ut en av mina (oanvända) jeansjackor på Tradera, samt min (oxå nästintill) oanvända PEAK jacka. Hoppas att kunna tjäna en och annan krona där. Man blir som sagt lite besatt. Ett väldigt snabbt och enkelt sätt att känna lite extra pengar!  

Fick oxå en liten trevlig överaskning på posten alldeles nyss. Mitt nya Nike + Sport Kit! För er som inte vet vad det är; En liten plugg som man sätter i sin Ipod, och en sensor som man lägger under sulan i sin Nike + springsko. Så när man är ute och går/springer så skickar sensorn i skon hela tiden signaler till min Ipod där den berättar hur långt jag gått, tidtagarur, antalet brända kalorier, hastighet mm. Man kan programera in sina mål, ex hur lång man vill springa under en viss tid, så finns det sedan en liten dam i örat som berättar när man kommit halvvägs osv. Så svårt att förklara allt, men den är iaf skitbra. Så pluggar man in sin Ipod i datan efter turen och kan då se sina förbättringar och om kurvan går i rätt riktning osv. Köpte min första redan när jag bodde i Florida, och var då supernöjd. Den användes flitigt under en period men las rätt snabbt på hyllan när jag kom hem och batterierna tog slut. Så nu när jag fått en ny är det slut på bortförklaringar och soffpotatisfasoner. Dags för en powerwalk!!

 

          

Nike + Sport Kit                         Nike + sko

 



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 3 kommentarer



  Elena

Sofia, jag och Judith följer gärna med och srpinger efter med barnvagnen :)

2009-09-10 18:12:27 http://elenacharlotte.blogg.se/
  Sara - Alicias mamma

Haha ja man blir ju det och när jag fått barn har det blivit värre :P

2009-09-10 19:16:47 http://saralovdahl.blogg.se/
  Elena

tack vännen, och jag lovar dig hon är ännu vackrare på riktigt ;) och du jag hoppas att du springer på oss och det rejält för vi saknar dig. Och utan dig och ditt stöd i Egypten hade hon aldrig legat här :)

2009-09-10 22:13:50 http://elenacharlotte.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!