Orlando tur & retur


Vet inte vart jag ska börja ..


Vi landade här i Florida för snart två veckor sedan och har bara haft underbara dagar sedan dess. Känner mig lite som hemma, fast med blandade känslor, eftersom det var en väldigt känslomässig period i mitt liv då jag var här sist. Det är så skönt att bara vara, inte ha någon klocka att gå efter eller något inplanerat om dagarna. Vi gör vad vi känner för helt enkelt, vilket mestadels består av poolen, stranden, mat, drinkar och shopping. Livet är gött :)




Vi landade på söndagen, fick en dag att vila upp oss på efter allt farande och sedan packade vi bilen och drog upp till Orlando tidigt på tisdagsmogonen. Det är där Disney och Universal studios har alla sina temaparker, det är där vi alla blev som barn på nytt. Eftersom vi gjort Disney ett par ggr förut och det kanske är lite mer lämpat för de yngre så bestämde vi oss för att den här gången köra Sea World, Universal studios och Island of adventures.
Efter att ha checkat in på hotellet begav vi oss direkt mot Sea World, som var en första gång för alla oss. Parken överträffade alla mina förväntningar och var verkligen fint uppbyggt. Massor av fina djur, åkattraktioner osv. Störst och värst var Manta som var en enorm bergochdalbana (me loooove) där man hängde upp och ner, med ansiktet mot marken hela turen. Obeskrivilig känsla, vidrigt, men samtidigt sååå härligt! :) Det är sjukt vad vi utsätter våra stackars kroppar för. Helt klart en park man måste besöka!

 



 





På onsdagen köpte vi tvådagaspass till Universal studios och Island of Adventures. Universal är som ni säkert vet ett väldigt stort och framgångsrikt filmföretag som byggt upp en park där man får följa med in i filmens värld med hjälp av bergochdalbanor, 3D-simulatorer, film och andra väldigt häftiga grejer. Det är svårt att förklara, måste helt enkelt upplevas. Köpte även till Expresspass som gör att man får gå före i alla köer till attraktionerna, vilket verkligen är nödvändigt då det är mellan en och två timmars kötid(!!!) till varje åkattraktion. Inte okey! Tack vare de han vi med båda parkerna på en och samma dag, om inte hade vi kanske hunnit halva den ena.
Allting är så otoligt häftigt gjort och man lurar sig själv att tro att man är i en annan värld gång på gång. Bergochdalbanorna är min favorit och där fick jag åka några av de häftigast i världen. Som sagt, barn på nytt ..

På torsdagen kände vi alla att de fick räcka med folktäta parker, vi orkade inte trängas mer i den otroliga hettan. Så vi stack till ett outlet mall istället där vi spenderade ett par timmar innan vi körde hem till Ft Lauderdale igen. 



 










K o m m e n t e r a   h ä r
Resa // 4 kommentarer



  Natta

När jag läser dina inlägg har jag ingenting annat att säga än guuuuuud vad härligt ni verkar ha det! :D



Det är bra med oss, värmen har hittat sverige också, men barnen tycker nog att det är i varmaste laget.. Nu har jag inte länge kvar tills jag börjar jobba, den 12 juli är första dan. Hur länge har ni kvar på eran resa? Kram

2010-07-04 18:57:39 http://nattsingen.blogg.se/
  elena

Åh vad underbart det ser ut och ni verkar ha det grymt. Är såååå glada för eran skull.

Vill dock att du pallar dig hem snart så man får höra lite smarriga reseberättelser :D



Saknar dig!

2010-07-07 17:49:29 http://elenacharlotte.blogg.se/
  Tessan

Å vad jag vill vara i dina skor just nu.

Är så avis på att du varit så nära ett par delfiner. Det är ett av mina favvo djur sen jag var liten och har alltid varit en dröm och få klappa en. Längtar tills du är hemma och man får höra allt ni sett och gjort.

Hoppas resan hem går bra ihelgen och att vi kan ses när du är hemma. Saknar dig massa!

Kramar

2010-07-08 13:16:16 http://tingelsson.blogg.se/
  elena

Välkommen hem :D

2010-07-11 20:40:37 http://elenacharlotte.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!