recap

Tillbaka på hemmaplan igen efter en väldigt bra weekend nere i Bayern och den lilla staden Burgau. Tror ni jag slappnade av efter sista inlägget jag skrev? Hm, jag insåg att vi enbart skulle checka in handbagage eftersom att vi flög med RyanAir, vilket innebär att du endast får ha ett bagage på max tio kilo och inga vätskor i förpackningar över 100 ml. Som den ytliga människa jag är som inte kan leva utan min neccesär fick jag smått panik när jag insåg att mitt schampo, balsam, hårprodukter, hårspray, make up remover, ansiktsrengöring, ansiktskräm, parfym osv alla var större än detta mått. Ringde min mor, och räddare i nöden, som fick komma med alla små burkar hon ägde för att rädda min helg. Haha, ibland känner man sig så patetisk när man är nära på att börja gråta utan sitt smink och sina produkter. Någon som kan hålla med mig, snälla?! Slutet blev iaf gott när jag (i tusentals små burkar) fick med mig nästintill alla prudukter utom hårsprayen.


Vi bodde hos P's syster och hennes man över helgen, vart bjudna på en massa tyska specialitéer, vilket faktiskt överaskade och var riktigt gott. Vi gjorde utflykter till Nördlingen där vi promenerade runt stan på en flera hundra år gammal ringmur, shoppade i Ulm, provade alla sorters öl på uteserveringarna och besökte P's pappas arbetsplats, Legoland. En helt klart godkänd minisemester. Ett stort minus med Tyskland är dock att de inte tar VISAkort någonstans. Varken på restauranger, i butiker, på shoppinggatan osv. Hur fan tänkte dom då?


För att helt byta ämne så kan jag berätta att vi tillslut vann den lilla tvisten om Securitasnotan. Yey! Skönt att höra att ni alla höll med oss. Rätt ska vara rätt! 



K o m m e n t e r a   h ä r
Resa // 2 kommentarer



  Tessan

Håller helt och hållet med dig när det gäller sminket.

Härligt att ni vann tvisten! Vi ses väl imorn? Vi kan väl

plinga imorn. Krams

2011-04-29 22:59:47 http://tingelsson.blogg.se/
  Natta

Här är en till som håller med vad gäller alla sina produkter man dagligen använder! Jobbigt att vara utan trots att man vet att man faktiskt skulle överleva. Blev ändå orolig för dig över det du berättade igår, som den modersgestalt jag är...

2011-05-01 21:08:36 http://nattsingen.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!