I jakt på jul




Även den här dagen har gått i både julstöket och myskvällens tema. Vaknade redan strax efter 8 när älsk kom hem efter sitt första pass på jobbet för dagen. Var så mysigt att äta frukost samtidigt som cornflakesstora snöflingor ringlade utanför. Tog mig sen ut i det fina vädret i jakt på diverse saker som jag missat dagen innan, bland annat vita blockljus till min adventsljusstake. Ska det vara så jäkla svårt att få tag på ett par vita, 15 cm's blockljus?! Ja tydligen. I fredags gick jag igenom v a r e n d a butik som kunde tänkas sälja just dessa inne i city, .. slut överallt! Idag rensade jag alla TP's butiker, Plantagen, Coop, Underbara hem och NEJ! Det roliga var att jag träffade på flera som hade samma problematik, haha. Det är tydligen poppis att göra sin egna stake i år. När till och med Underbara hem svek så gav jag med mig och köpte varianten dyrare som de ställt upp som substitut, för 200kr!! Sjukt, för några blockljus. Men fint vart det tillslut, enkelt, men fint. Har även vart upp på vinden och rotat fram stjärnor till fönstren, julnissar och dyligt. Så mysigt att få åtminstonde lite julkänsla här hemma. Love it! Kunde inte hålla mig från att sätta igång julmusiken heller när jag ändå var igång, haha. 



Kvällen har spenderats i soffan, ännu en gång, framför diverse filmer. Började med att se Beck - Levande begravd som kommer att ge mig mardrömmar och ångestattacker inatt pga min klaustrofobi. Lättade sen lite på trycket med Tomten är far till alla barnen. Så j ä v l a bra, haha, jag dör lite varje gång.






K o m m e n t e r a   h ä r
Everyday life // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!