"Cause we're gonna be forever you and me.."



Idag var en sån dag som just alla andra, när kompisarna jobbar, pengarna är slut och det inte finns mycket till övers att göra. Så efter att ha plågat mig i solen på balkongen någon timma satte jag mig i bilen och drog ut till sommarstugan (Ängsholmen) istället. Där väntade farmor & farfar, det fina vädret, lunch & såklart glass med jordgubbar. Inte helt fel att bli serverad alla gånger ;) Jag & farfar diskuterade mycket och länge grannens alla hundar och farmor lägger kommentaren "Sofia, jag tycker du ska kolla på Erik istället, han skulle vara något för dig att ha; snygg, har pengar, bra jobb & hundägare!". Haha, Erik är grannparets son, ska utbilda sig till polis och faktiskt helt okey ögongodis måste jag erkänna ;) Gumman är bra att ha många gånger, så söt så!




Annars är tillvaron rätt lugn, längtar tills helgen då folk som annars jobbar kanske kan tänka sig att bli lite mer sociala!? Just de ja, har vart till läkaren som kollat upp mitt ben, och han sa att jag haft bra tur i oturen, men att jag var tvungen att gå och fota såret för framtida ärr. Har jag tur så kan jag ju nämligen få pengar för skadan om ett år eller två, det tackar man ju inte nej till ;) Så det är vad jag pysslat med de sista två dagarna. Igår var det en sväng till Manpower också, där jag gick igenom det mesta inför nya jobbet, skrev kontrakt och fick arbetskläder. My god, finns det inge snyggare att ha på sig!? Jag klagade hos mammsen som skrattade högt när jag provade mina nya skor med stålhetta (!!!). Hon lovade att åtminstone hålla utkik efter något mer färgglatt är de otroligt tråkigt, svarta t-shirtarna!






Flera gånger har jag fått höra hur jag är en mästare på att fly från mina problem, och jag kan inte göra annat än att hålla med. Utan förvarning spelades igår Lighthouse Family med låten "High" i Itunes, minnena kommer farande som från ingenstans och tårarna likaså. Jag inser då att jag flydde landet i ett halvår i tron på att allt skulle vara bra igen när jag kom hem, alla sår skulle vara läkta & tårarna skulle ha torkat. Vilken idiot jag är..
- Du betyder fortfarande mest, du är värd din vikt i guld. Men hur hårt vi än försöker få det att fungera på en vänskaplig nivå så tror jag det är precis som det sägs; att den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket! Vilket de känns som att det är just vad vi gör, tillsammans du & jag. Vi vill både ha & äta den otroligt goda kakan.. <3

image15



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 2 kommentarer



  Nadja

Aj aj aj aj till såret på benet!! Det måste ha svidit rejält :( tråkigt när alla andra jobbar.. men dom borde ju få semester snart *ler* hoppas det löser sig med dina problem som kommit upp till ytan igen här hemma *kram*

2007-06-29 08:30:28 http://sweetladysoul.blogg.se
  mellis

aj aj aj. ditt ben ser ju inte helt mysigt ut. stackars.. =/

2007-06-29 09:11:57 http://yrisen.blogspot.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!