Göteborg tur & retur!



    


Den här helgen har utan tvekan vart något utöver det vanliga. Bestämde mig efter mycket om och men för att ta en lugn fredag, jag skulle ändå upp tidigt för att hinna med tåget på lördag morgon. Spenderade kvällen hos P, precis som alla tidigare kvällar i förra veckan ;) Övervägde starkt att stanna hela natten, vilket också blev till ett mysigt faktum när vi närmade oss småtimmarna. Hade ställt klockan på strax före sju, dock svårt att slita sig upp ur sängen och jag var hemma igen strax före åtta. Blev en snabbdusch, frukost och packa innan avgång vid tio. Efter en förvånansvärt smidig resa ner träffade jag Emma på stationen i Gbg strax efter ett. Så jäkla gött att se dig igen gumman! :D Åkte (nästan) raka vägen hem till Kungsbacka, Ytterby, Hållta(?), hälsade på mamma, bror och Linda och snackade lite skit innan det var dags för kvällen. Det blev middag tillsammans med Emma, Linda & Johanna, mumma. Och för att få upp stämningen ytterliggare också en runda "Ring of fire" (som egentligen heter något annat). Vi kan jämföra det med Usa's motsvarighet på ölspelet, vi var däremot strandsatta med vin, haha. Senare väntade utgång, och stället för kvällen vart Keybar. Litet, packat med folk men ändå riktigt bra! Var så otroligt skönt att vara anonym, omringad av okända människor. Vi skakade av oss alkoholens alla kalorier fram tills tre tiden på natten, sedan var vi tvungna att skynda till bussen som skulle ta oss hem för natten. Diggar så grymt att klubbarna i storstäder har öppet ända in på morgonen, något Eskilstuna kanske kunde ta och fundera över? Åtminstone fram till tre! Kom i säng runt klockan fem, efter en mycket lyckad kväll måste jag erkänna. Vaknade redan vid halv tre nästa dag, haha, vadå sjusovare? Emma är värre än mig ;) Verkade till och med som att vi sov oss över bakfyllan! Käkade frukost, snyggade till oss och styrde bilen in till Göteborg, Liseberg och julmarknaden för att vara mer exakt. Verkligen jättemysigt! Kvällen blev lugn, snackade och gick igenom minnen ända in på morronen. På söndagen sov vi ut, igen. Tog oss in till centrum vid lunch, gick ett par timmar på stan, spenderade lite pengar, sedan var det dags att säga hejdå. En dag till hade vart perfekt. Men vi ses ju snart igen, redan om två veckor :) Emma är verkligen guld! Tågresan hem var dock inte lika smidig som ditvägen. Förseningar, lok som inte fungerade som de skulle och en timma längre restid. Men jag kom hem iaf, och på tisdag väntade jobbet som vanligt..


Har jobbat tre dagar nu, och imorn (fredag) jobbar jag kväll, 14-21. Känns inte speciellt lockande, speciellt inte då jag även jobbar söndag 8-17! : ( Men, jag tänker på pengarna. Hörde lite smått från Ida & Elena att de planerade glöggfest på lördag? Låter inte helt fel. Nu ska jag umgås lite med bror som jag inte träffat på evigheter, käka mat och senare över till söt.





     


   


  
   


  
    


                                                                                                           Gokväll!

     


K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Nadja

åå va mysigt ni ser ut att haft det :D

2007-11-30 13:31:45 http://sweetladysoul.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!