Receptet på en lyckad kväll


I torsdags blev jag medbjuden av Ida ut till Tuna Park för en shoppingkväll. De hade nämligen öppet ända till klockan 10 på kvällen, och från klockan 6 fanns olika rabatter och erbjudanden i alla butiker. Var oerhört sliten efter jobbet, men jag är inte den som bangar när det kommer till shopping & bra umgänge. Impulsköpte ett par bruna stövlar utan klack(!) från Vagabond, fick även med mig en topp från HM och en från Gina. Som alltid ska jag först gå in skorna här hemma innan jag bestämmer om de är värda att behålla eller inte, hehe. Jag har inte råd att kasta pengarna i sjön just nu.


Igår var en riktigt bra dag på jobbet. Arbetade min sista dag för Manpower, går över till H&M redan på måndag. Nina var snäll och lät mig slippa två veckors uppsägningstid, tack. Från och med nu kommer fredagskvällar och söndagar ligga på arbetsschemat lite då och då, tyvärr. Mina 25% rabatt väger dock upp missnöjet över att jobba helger en hel del ;)


Styrde mot Årby och Idas (så kallade) jobb efter dagens slut, där vi gjorde upp de sista planerna inför kvällen. Åkte hem och bytte kläder, vände i princip i dörren för att åka ner på stan och handla mat på Spicy Hot och en jäkla massa dricka på Statoil. Fixad och klar begav jag mig till Ida framåt 8 tiden, dit Linda anslöt någon timma senare. Sakta men säkert tog spriten fart, även om det blev lite lugnare än vanligt, en kväll att minnas helt enkelt. Tog oss senare vidare till Idas vänner på Köpmangatan för ytterliggare lite preparty. Jag som verkligen längtat hela veckan efter dansgolvet var förstås ivrig att komma iväg. Så efter ytterliggare lite fix av frisyrer och flum med en GB-gubbe (haha) var vi äntligen på väg, i SNÖN! Ja, självklart skulle det börja snöa när vi stod i kön in till Nybron. Visst, jag älskar snö, men inte i mitt nystajlade hår, haha. Väl inne blev det en favorit i repris från förra årets brakfylla, nämligen Tequila Rose-shots. Linda och Ida trotsade och jag faller såklart för grupptrycket, ska dom så ska väl jag ;P Vi ägde dansgolven i ett par timmar, och jag hade en så sjukt rolig kväll ihop med tjejerna. Ni är verkligen guld! Vinglade hem i snöstorm efter stängning, lycklig över att ha fått tag i ett mycket efterlängtat nummer ;)



 


Btw, efter mycket diskussion har jag äntligen lyckats övertala päronen att inte göra sig av med Nissan, som numera istället tillhör mig :D En bra drag från min sida som ändå behöver en egen bil om jag ska bo själv. Ytterliggare ett hål att stoppa pengarna i alltså, bittersweet.





K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 2 kommentarer



  Nadja

Vänta nu..backa tillbaka bandet! Snö?? Har jag missat något?

2007-11-05 08:46:18 http://sweetladysoul.blogg.se
  Nadja

konstigt att jag inte märkte ngt...fast iofs vi åkte hem typ strax efter elva skulle jag tro men då snöade de iaf inte :D

2007-11-06 18:20:55 http://sweetladysoul.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!