Julstök!




Idag tog vi en sväng till TP för att inhandla det sista på julklappslistan. Nu är jag klar med det mesta, bara ett par klappar kvar att slå in i fina paket. Det är ju faktiskt det roligaste, enligt mig :) Gud så skönt att vara färdig med alla "måsten"..

Ikväll gav jag mig på mitt favorit godis så här i juletid, knäcken! Det var lättare gjort än sagt (tvärtom än vanligt, ni fattar), och resultatet? Perfekt! Det är så enkelt att göra - 2 dl socker, 2 dl grädde och 2 dl sirap blandas tillsammans i en krastrull. Låt det stå och puttra i ca 40 min (till kultestet fungerar), ha sedan i hackad mandel och häll sedan upp i dubbla formar.
I morgon ger jag mig på något lite svårare som varken min far eller mina arbetskamrater efter att antal försök lyckats få till ännu, nämligen mintkyssar! Jag SKA lyckas, så är det bara ..




Perfekt koncistens, mjukisar som smälter i munnen. 


 



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!