"Hatkärlek"



De senaste veckorna har jag haft en helt otrolig "Fan vad jag saknar Florida"-ångest, helt sjukt. Jag går och dagdrömmer hela dagarna på jobbet om mitt underbara andra hem. Om alla roliga kvällar med brudarna, dagarna på beachen, springbreak med grabbarna, rollercoasters på Universal, jetski i kanalerna, stekheta dagar nere i Key West, shopping i Miami osv. Har kikat tillbaka i min resedagbok och hittade det här inlägget som jag tycker passar så bra in på min hatkärlek. Plus ett par bilder :)



2007-06-04 21:01 Boca Raton, FL, USA


"Jag kan verkligen inte beskriva med ord de känslor jag har i min kropp & knopp just nu, men jag ska göra ett försök och så för ni se själva om ni kan på nått sätt kan tänka er in i min situation ;)

När jag skrev sist var humöret på en ganska så jämn nivå, och jag längtade hem helt enkelt (som ni säkert märkte). Allt jag gjorde vara att försöka få dagarna att gå, allt för att komma så snabbt till dagen D som det bara var möjligt. Idag är det måndag, en vecka kvar i paradiset, och jag vet fortfarande inte om jag ska skratta eller gråta. HELA TIDEN argumenterar jag mot mig själv om hur vida jag älskar/hatar det här stället, och jag vill hem/eller egentligen inte över huvud taget! Här kommer några punkter;


Vad jag älskar med att leva i Florida/USA:

- Jag älskar att allt är oversize, mat, dryck, hus, människor, haha. Du får så mycket mer för pengarna!
- Vädret är ju underbart, solsken 365 dagar om året kan ingen klaga på, framför allt värmen! Jag har inte använt en tjocktröja sedan i december förra året & att man när som helst på dygnet kan sitta ute utan att frysa.
- Att allt handlar om yta, lite av den golddigger som jag faktiskt är. Jag gillar att MER än var och varannan bil här är en Hummer, Porsche, Mustang, Corvette, Lamborghini, Cadillac (Escalade!), Limousine, Lexus osv osv.
- Människor är så otroligt mycket trevligare och utåtriktade här. På så sätt får man nya kompisar lite här och var, som i snabbmatskön, provrummet på Marshalls, stoppljuset vid korsningen 441/Glades osv. Ingenting är omöjligt!
- Att köra automat är väldigt skönt när man måste stanna vid ett rött trafiklyse var tionde meter, då man kan sitta med ena benet ut genom fönstret, eller varför inte köra med vänster om man blir trött i högerfoten? Något jag själv faktiskt testar på då och då, haha ;) Att köra bil i det här tempot, 4-, 5-, 6-filiga vägar, svänga mot rött osv är något som passar min körning rätt bra. Det går lixom lite mer framåt här än hemma!
- Shoppingen är (gör en Tilde de Paula) otroooligt billig! Kläder, butiker & shoppingcenter finns i mängder, det finns lixom inget slut. Tyvärr gör det de i plånboken…


Vad jag ogillar med att leva i Florida/USA:

- Jag gillar inte att allt ska behöva vara så oversize, vem behöver dom överbevisa? Och all denna maten på tallrikarna går bara till spillo då vi kunde mata de hungriga i tredje världen istället.
- Man blir så otroligt trött på att det inte finns några årstider här, det är bara sol sol sol, varmt, varmt, varmt året runt, varje jefla dag! Hur dumt det än låter, man tröttnar på att vara under solens starka strålar konstant! Jag vet inte hur många gånger jag kollat ut genom persiennerna i mitt sovrumsfönster för att fråga mig själv “Jaha, vad är det för väder idag då?!”, och alltid får jag samma korta svar “SOL”. När slutar man förvånas?
- ALLT handlar om yta, inte minst människan. Har man inget att visa upp, nej, då existerar man inte. Har man inte ett mansion med havsutsikt, tre, fyra bilar i garaget eller en bästa vän som är plastikkirurg, ja, då kan du räkna bort dig själv från gästlistan!
- Att köra bil! Rödljus precis ÖVERALLT, HELA TIDEN! Rusningstrafik, förseningar, gamlingar som inte kan köra, människor som inte vet hur man använder blinkers osv osv. Folk kör som biltjuvar här hela bunten, vilket har orsakat ett antal nära döden upplevelser under mina månader här…
- Människor är så otroligt framåt & utåtriktade här, det går till den gränsen då det bara blir tooo much! Människor, killar speciellt, har väldigt svårt att ta ett NEJ, att ens förstå innerbörden av ordet. (Jag saknar våra svenska, charmiga, trevliga & goa killar!!)
- Shoppingen däremot har jag inget negativt att komma med…

Någon mer som förstår att jag är förvirrad?! Jag har helt enkelt en slags hatkärlek för landet jag numera kallar för mitt andra hem.. "




Bäst!


Swedish girls


Deerfield beach


Deerfield beach



Bror och jag softar i poolen



Brorsan och Mange leker av sig


Utekväll i Miami



Nattdopp i poolen







                                                                    Någon som är på en tur tillbaka?




 



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 3 kommentarer



  Linda

Jaa, det blir vi :). Ska bli skoj att få bo på eran sida av stan även om jag vart där rätt ofta ändå :P. Vi hörs imorgon vännen!

2009-11-21 00:02:00 http://lthorsell.blogg.se/
  elena

Samtidigt som jag saknade dig till tusen när du var borta så älskade jag det ändå för jag visste att du hade det underbart. Åker du bort igen kan jag lova dig att jag ska göra allt för att kunna komma och hälsa på. Så åk! jag är ego och behöver semester ;)



Och du har nada planer för ikväll, själv? / E

2009-11-21 16:24:16 http://elenacharlotte.blogg.se/
  Ida

Jag håller ju på att försöka lösa penga frågan...haha ;)

2009-11-22 21:33:49 http://idajessica.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!