In 3 years from now, I'll be looong gone.



Idag var det dags för gruppmöte på jobbet där vi alla skulle få oss en smärre chock. Våran (omänsklige enligt många) gruppledare berättade för oss att han nästa vecka kommer att sluta sin tjänst och att vi då kommer att få en ny gruppledare. Hade de här hänt för en sisådär 5 - 6 månader sedan hade jag hoppat jämfota av lycka, men nu vart jag nästan lite besviken.. av egoistiska själ. 

De senaste månaderna har jag verkligen visat framfötterna på jobbet och J har föstått vad jag går för, visat att han tror på mig och gett mig större ansvarsområden osv. Vad kommer att hända nu, när vi får en ny gruppledare som inte alls har någon som heslt uppfattning? Jag kommer att få starta om på noll såklart. Det känns väldigt surt måste jag medge.

Tur är väl då att J inte försvinner speciellt långt bort, utan stannar i företaget och kommer att arbeta med rekryteringen för Sveriges alla H&M butiker. Han vet att mitt mål just nu är att få komma till butik och att få lära mig den delen, det har jag tjatat om länge. Den här sista veckan ska jag se till att han ställer upp som referens till mitt framtida cv, på det viset kanske jag kommer lite närmare mitt mål iaf.

Men i slutändan är inte målet att få arbeta i butik, nej, men att få erfarenheten som behövs för att sedan kunna jobba sig uppåt. Alla de jobbansökningar jag kikat på kräver nämligen att man ska ha butiksvana. En dröm vore att få arbeta på presskontoret eller möjligtvis med inköp på något vis. En bra sak med H&M är att de oftast bara rekryterar innifrån, alltså anställer människor som på något sätt redan arbetar inom företaget. Det får tiden utvisa ..


Nu ska jag packa på mig vinterjackan och stövlar och ta mig ut i det ruskiga vädret. Ska det här kallas för snö föresten? Måste åka med bilen till verkstaden då mina vindrutetorkare har fått för sig att sluta fungera. INTE OKEJ i det här vädret. Tror ni jag såg något påväg till jobbet i morse när det regnade och var kolsvart? Nej. Håll tummarna för att jag klarar mig vid liv hela vägen dit och tillbaka, tack!  







 


K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 2 kommentarer



  Ida

du brukar väl ändå aldirg se nånting för all dimma? ;)

2009-11-05 17:33:58 http://idajessica.blogg.se/
  Sara

Oj, här händer det grejer må jag säga! Imorgon måste jag få höra skvaller! =)

2009-11-05 21:20:58



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!