Handyman(woman)!




Sagt och gjort, lampan monterades ner direkt igår när P kom hem, inget snack om saken. Han hade även med sig en vän som skulle hjäpa till att bära in soffan. Tror ni att det gick? Svar nej. Åbäket var självklart alldeles för stort för att komma in genom dörren, eller rättare sagt komma runt hörnet. I panik ringde jag Chilli som meddelade att de inte har något öppet köp på varken möbler eller bäställningsvaror. Say what?? Det är är ju det ända dom säljer! Så vi får alltså inte in soffan genom ytterdörren, och vi får inte lämna tillbaka den. Seriusly? Vi tog en paus i form av middag för att lugna nerverna och funderade på vart vi skulle göra av den. Bestämde oss efter lite betänketid att ringa våran räddare i nöden, näligen Papi. När han väl var på plats kom någon (läs jag) på den briljanta idén om att haka loss toalettdörren, försöka backa in åbäket där och sedan få den runt hörnet (spelar ingen roll hur jag förklarar, ni kommer ändå inte att förstå). Idén var genialisk, och lyckades efter lite slit förstås ;) Då återstog bara ihopbygget. Jag agerade byggmästare, som vanligt, och satt mest och påpekade saker och tog kort på grabbarna som slet, haha. Efter mycket slit, svordommar åt ritningen, soffdelar och liknanade så står den nu äntligen på plats. Det vart en väldig förändring i vårat annars så stora vardagsrum, som nu mer känns som ett litet krypin. Varje gång jag passerar rummet så rycker jag till och undrar vad det är för stor bjässe som tar upp sån plats, jag har lixom inte vant mig ännu. Förhoppningsvis blir det en tur till Ikea med Ida inom kort. Hoppas på att hitta en matchande matta och ett nytt soffbord :)





Idag fick jag även mina gardiner hemskickade som jag beställt från H&M Home. Det vart ett par grå tillslut. Jag vet, kalla mig tråkig, men då vet jag iaf att det kommer att passa rummet eftersom vi redan har grått och vitt där inne. Plus att jag lättare kan lägga till lite färg i form av någon vas i fönstret eller kuddar på sängen. Det där med att få upp dom är däremot svårare. Gav mig på ett försök nu när jag kom hem från jobbet, men jag kan säga att jag misslyckade rätt så totalt. Tydligen ska gardinerna träs på gardinstången INNAN den skruvas fast i hållarna på väggen, något jag missade och tröttnade. Så nu ligger de där i en hög på golvet, i väntan på att sys upp och strykas. Problem just nu, jag äger varken en symaskin, måttband eller ett strykjärn.. Någon som känner sig manad?






K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  nadja

Jätte fint! När vi beställde våra så bar dom in allt och monterade, skönt! =) Tur att ni fick ihop allting!



Ja de var på forever, ska du hänga på när vi ska dit på måndag? =)

2009-10-07 17:43:37 http://sweetladysoul.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!