Help me, please!



Jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig med en sak. Jag är absolut ingen inredningsdesigner, även om jag älskar inredning. Jag har så himla svårt att få ihop det själv, speciellt här hemma. Nu har turen kommit till vårat sovrum som behöver gardiner. Vi har tre vita väggar, och en grå fondvägg. Mina garderober är högblanksvita och säng + byrå är i ek. Vad skulle ni då välja för färg på gardinerna? Först tänkte jag att lite färg skulle ju kunna vara kul, men jag hittade inget som föll mig i smaken förutom två väldigt tråkiga gråa nyanser från H&M Home. Men det kanske blir för mycket grått tillsammans med fondväggen? Eller kan man beställa dom och sen liva upp med färgglada kuddar och saker i fönstren? Ge mig lite tips! Vad skulle du göra?

 


Till köket däremot, som oxå går i vitt och grått (precis som resten av lägenheten) har jag fått arslet ur vagn och beställt en väldigt grön och fin hissgardin. Har dock inte fått den än, och måste medge att jag är lite orolig för att det kommer att se groteskt ut när den kommer på plats. Den är lixom väldigt mycket "sommar" i färgen, och som vi alla vet, nu är det höst. Dock blir det en färgklick, som jag tror behövs.

 

Jag har alltid gillat det här med inredning, men får som sagt aldrig riktigt ihop det själv. Har svårt att se en helhet framför mig, vad som matchar med vad osv. Den här sidan Styleroom.se är en given favorit när det kommer till inspiration. Där skapar man sin egna profil med album från sitt hem. Jag kan sitta och kolla runt i timmar. Roligast är det när man hittar någon som håller på med ett renoveringsobjekt där man får se före och efter bilder. Så mycket man kan göra! En dag ska jag oxå.. 





 



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 3 kommentarer



  Sara - Alicias mamma

Det är svårt med inredning. Jag tycker alla har så fint men får aldrig till det själv...

2009-09-18 17:29:45 http://saralovdahl.blogg.se/
  Nadja

Jag skulle köra ett par mönstrade gardinder, typ http://media.redcatsnordic.com/jotex/images/products/normal/85-43/85-4352.jpg



Kanske grå/vit/röda gardiner sen ha röda kuddar på sängen? klurar

2009-09-18 18:32:18 http://sweetladysoul.blogg.se/
  Elin

skoj med inredning =)

2009-09-19 18:40:21 http://ellee.devote.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!