I <3 NY.





Sitter just nu på Newark's flygplats och väntar på att få boarda flyget som ska ta oss till Las Vegas, Nevada. 5 timmars flygtid, vilket lär gå fort med tanke på att jag den här gången hunnit köpa med mig skvallertidningar att läsa på vägen, till skillnad mot hitresan när jag hade nada i 10 timmar, haha. Ni ser, jag kan redan skratta åt allt drama ;)


                


Vi har haft 5 underbara dagar i NY, och hunnit göra allt turistigt ni kan tänka er; åkt x antal rundor med de ökända sightseeingbussarna, sett Frihetsgudinnan, åkt högst upp i Empire State building efter solnedgången, promenerat över Brooklyn bridge och i Central park, gått på zoo, åkt helikopter över Manhattan, besökt platsen där World Trade Center en gång stod, strosat i Chinatown, Little Italy, Soho, Noho, shoppat i några av världens största butiker, köpt souvernirer, vinkat in en taxi, ätit pommes frits till frukost och promenerat säkert flera mil längs med Broadway.



En stekhet Brooklyn bridge

           
Utsikt från Empire State


                 
Moi, men frihetsgudinnan i bakgrunden



            
Downtown Manhattan sett från Brooklyn i solnedgång



Vi har bott på St James hotell, vilket jag verkligen kan rekomendera då det är hyffsat pris och ligger mitt på Times Square. Toppläge verkligen, närhet till allt! New York är en underbar stad om man gillar tempo, skyskrapor och shopping. Men även om man bara vill ta det lugnt, strosa nere i mysiga Greenwich village och vara totalt annonym. Jag var lite rädd att vi inte skulle hinna med allt de som vi såg fram emot, men 5 dagar var helt perfekt. NY kan räkna med att se mer av mig i framtiden :)


Flat iron building



Empire state building



Nu är vi redo för en ny stad, Vegas here we come! På söndag reser vi vidare ner till Florida där vi möter upp resten av familjen Karlsson. Vi längtar efter er! Dags att kliva på planet..









K o m m e n t e r a   h ä r
Resa // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!