Skiftbyte

 

De tre senaste veckorna har mitt liv varit lite upp och ner, eller snarare bak och fram.  Jobbet behövde personal som kunde tänka sig ställa upp och arbeta kvällspass (14-22) i ett par veckor för att få huset att gå runt och vad gör man inte för att få en liten förändring i vardagen och extra kulor på kontot? Man säger ja tack!  Vi har levt om varandra här hemma, han sover när jag kommer hem, jag sover när han går upp och åker till jobbet. Tack vara telefonen har vi hörts ett par minuter varje dag.  

Det positiva har vart att jag aldrig under de här tre veckorna någonsin varit trött eller haft sömnbrist, jag har kunnat ta vara på ljuset och solen då vi vart ute under dagen och det är betydligt lugnare och skönare på jobbet när huset bara innehåller 20 personer istället för 250 :P Gänget blir mer sammansvetsat och man jobbar bättre helt enkelt.

 

Det negativa är att man måste vända lite på dygnet och det gör mitt psyke, kontrollbehovs människa som jag är, påfrestat. Även om jag skulle kunnat ta sovmorgon varje morgon, så måste jag fortfarande ställa klockan i lagom tid för att få allt ”efter jobbet-göra” gjort innan jobbet istället, som att tvätta, städa och laga middag.

 

Ikväll är iaf sista kvällen med gänget för den här gången, och det ska bli skönt att få tillbaka vardagen och tiden med min sambo. Dock fasar jag för söndagsångest och att behöva ställa klockan på 5;30 till måndag morgon ..  




K o m m e n t e r a   h ä r
Everyday life // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!