"Fri"dag ..

Idag har jag en efterlängtad fridag fån jobbet eftersom att jag arbetade i söndags. Att kalla det fridag är egentligen att ljuga, för i mina ögon är det en "få så mycket tråkigt, men nödvändigt, som möjligt gjort på min enda lediga dag"-dag. Man ser såå mycket fram emot att få vara ledig en dag, ta sovmorgon och bara göra vad man känner för. Ändå ställde jag klockan, stressade ut med hunden, ringde flera viktiga samtal, tog en extra tid i tvättstugan och har nu påbörjat städningen här hemma. Innan dagen är slut ska jag ta reda på all tvätt, städa klart, diska, laga middag, få ut B på en odentlig springtur, skriva klart ett peronligt brev + cv och till sist ner till Balanze och inviga mitt nya kort. Är det inte typiskt kvinnligt att bete sig såhär? Ibland önskar jag att jag var lite mer som mannen min, att tänka "ta det lugnt, det löser sig" i stället. För vad gör lite skit i hörnen om hundra år?







K o m m e n t e r a   h ä r
Everyday life // 2 kommentarer



  Nadja

Vi kvinnor alltså... ;-)

2011-03-01 20:15:48 http://sweetladysoul.blogg.se/
  Sara

ååå tack vad söt du är!

Bara att komma på fika ;)

Många som sagt att jag borde öppna eget ;)

kram

2011-03-05 11:33:58 http://bullmammasara.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!