Come together, lead the way, make a difference

Har älskat Humanityarmbanden bra länge nu och när jag sprang på ett ställe som sålde dom för ett par veckor sedan kunde jag inte riktigt hålla fingrarna i styr och haffade ett direkt. Prislappen ligger något högre än vanligt för ett läderarmband, men när jag vet att 25 procent av kostnaden går till välgörande organisationer världen över känns priset inte alls lika farligt längre.


Eftersom att jag är världsförälder hos UNICEF skänker jag 100 kr varje månad till deras organisation, och även om hundra kronor inte låter som någon större summa här hemma i Sverige så vet jag att pengarna gör stor skillnad för utsatta barn i exempelvis Nigeria, Libanon och många andra fattiga länder. Bland annat har mina pengar hjälp till att vaccinera hundratals barn mot dödliga sjukdomar, gett flera barn chansen att gå i skolan, undervisat ungdomar om HIV/AIDS, jobbat mot trafficking, kvinnlig könsstympning, hjälpt barn i krig osv. För mig är det en självklarhet att ge tillbaka på det här viset när vi är så lyckligt lottade som många av oss faktiskt är här i Sverige. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!






K o m m e n t e r a   h ä r
Inspiration // 2 kommentarer



  Tessan

Du har helt rätt gumman. Själv har jag dock inte blivit så duktig att jag är världsförälder än. Men jag bidrar iaf till djuren (WWF) och har gjort så länge jag kan minnas. Som du säger kan ingen göra allt, men alla kan göra något. Kram

2011-05-09 08:26:14 http://tingelsson.blogg.se/
  Nathalie

Ja det är den svenska versionen. :) Vad snyggt armbandet var förresten, blev sugen på ett jag med! Vet du mer då, fick reda på att våra mamas känner varandra sen dom var yngre. Tyckte det var lite kul :)

2011-05-09 20:08:00 http://nattsingen.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!