Två underbara dagar.



Gårdagen var en underbar dag, inte mindre än min 20års dag! Väcktes tidigt på morgonen av mor och far som gav mig ett förskott på eftermiddagens firande. Fick presentkort på flera ansiktsbehandlingar, hudanalyser och shit som förhoppningsvis ska hjälpa mig på traven med mig äckliga problemhy. Vart en lugn och rätt skön dag på jobbet. Flickorna gjorde den ännu bättre när de bjöd på godsaker till fikat för att fira lite. Jannice fick mig att vika mig dubbel av skratt till hennes sjuka imitationer av hur killar dansar till låten "Alla som inte dansar". Jag lovar er, det skulle ni också göra! Haha.


Efter jobbet åkte jag direkt med Nissan till verkstan, måste fixa de yttre drivknutsdamaskerna, vad tusan det nu är. Sedan bar det av ner på stan för att köpa mat på Spicy Hot, mumma. Mitt val för dagen :D Sedan fortsatte firandet och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med alla de fina presenterna jag fick. Släkten hade skramlat ihop pengar som jag får använda när jag flyttar hemifrån, trisslotter och presentkort :) Familjen lyckades bra de också med spabehandlingar, fotoskrivare, parfymen The One från Dolce & Gabbana och ett Singstar! Päronen blev frälsta direkt och vi satt uppe och sjöng tills vi alla började tappa rösterna, haha. Jag tror inte att jag vann en ända gång?!

Fick väldigt många sms, telefonsamtal, mail och grattishälsningar under dagen. Mina vänner är underbara, tack alla! Ni är guld värda.


Idag, torsdag, är jag ledig från jobbet, wei. Hela dagen har vart uppbokad, vilket jag inte haft nåde alls emot. Klockan tio i morse var det dags för första stoppet, visningen av en etta på Kungsvägen som jag visat intresse för. Helt ok lägenhet, som just nu håller på att renoveras och kommer bli betydligt snyggare än den var nu. Jag fastnade såklart direkt, men jag är inte helt säker än. Köket och hallen var inga problem, någelunda rymliga, sov/vardagsrummet däremot var mindre än de sovrum jag har här hemma just nu och skulle i princip bara rymma min säng. Alltså skulle det inte finnas plats för övriga möbler så som soffa, bord osv. Är det värt de? Just nu känns det som att jag är villig att ta vad som helst bara jag slipper bo hemma en sekund till. Päronen däremot är väldigt skeptiska till att det är för litet för ens möbler. De har, till skillnad mot mig, inte sett lägenheten. Jag håller tummarna, jag klättrar snart på väggarna här hemma. Visst, något större skulle inte skada, men blir det så så får vi se det här som en så kallad "bra att ha medans jag letar efter något annat"-lägenhet.


Nästa stopp var på Wayne's där jag mötte upp Patrick för en födelsedagsfika. Snackade skit ett par timmar innan det var dags att byta ut sällskapet mot Ida. Vi hade bestämt oss för en dag med julklappsshopping, och det blev väl (som oftast) att vi spenderade de pengarna på oss själva. Vi började på H&M där vi i princip köpte upp halva butiken, bara för att kunna dra 25% på allt. Och det gjorde vi bra, sparade in över hela 500 kr! Åhléns, Gina, Indiska och Clas Ohlsson fick också klirr i kassan på min och Idas bekostnad. Tog ytterliggare en fika på Wayne's, och ja medger att jag är lite smått illamående och yr i huvet efter att bara ha druckit två latte & käkat en kaka till mat idag.


Dags att packa upp alla inköpen, städa lite och laga käk innan P kommer över. Vi ska trycka i oss all den överblivna smörgåstårtan från i tisdags är det tänkt! Tvivlar på att det kommer att göra mig mindre illamående, haha.



Trevlig Lucia allihopa!







K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Nadja

Låter som väldigt trevliga dagar. Mitt tips till dig ang lägenhen: ta inte första bästa utan kolla ordentligt för annars kommer du säkert ångra dig och de är fan jobbigt att flytta hela tiden *ler*

2007-12-14 08:42:34 http://sweetladysoul.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!