Do people change?



OKEY, jag erkänner; jag är bloggberoende! Inte i den benämningen att jag skriver mycket själv, utan i den då jag tvunget måste snoka & uppdatera mig själv om vad som pågår i alla andras liv. Patetiskt?!



Så var ännu en (rätt intressant och känslomässig förvirrad) helg över och förbi. På fredagskvällen vankades (mini)grillfest på Mange, Carro & (snart) Thias innergård. För en gångs skull höll jag mig borta från maten, ovanlig, jag vet. Kvällen visade sig bli lååång och lugn, men rätt trevlig och helt klart godkänd ändå :) La inte huvudet på kudden förens vid halv 6 tiden på lördag morron, då det ,by the way, är alldeles fööör ljust ute för att kunna sova! Eftersom att en och annan cider hann med att slinka ner den kvällen oxå, så jag tackade faen då bakfyllan lyste med sin frånvaro.

Det blev en lite lagom lång sovmorgon på lördagen, snoozade mellan klockan 8 och 12, numera en favoritsysselsättning ;) Ägnade mig åt mest ingenting under dagen, fram till dess att Thias plockade upp mig vid 8 tiden då det bar iväg på party igen. Den här gången stod inflyttningsfest på schemat hos en gammal klasskompis till T. Vi minglade i timmar, trevlans, då det för min del innebar mestadels nya ansikten. Vi passade också på att bli lite småkära i lägenheten, den som hade vart så perfekt för min egen del tycker jag :) Klockan blev sent och vi begav oss ner mot krogen, fastnade dock på ännu en (för)fest på vägen tillsammans med grabbarna grus (Mange, Ekberg, Davve mfl) som vi stött ihop med utanför. Väl nere på stan vart det en lugn timma på Perrongen, inte direkt något att hurra för, så vi begav oss rätt fort mot fyllekäket ;) Då krogarna stängde träffade vi ungefär allt & alla vi känner, kul att se ännu flera (o)kända ansikten. Någon nämnde att jag bytt dialekt sen jag kom hem, hm, hade jag ens snackat med killen tidigare i mitt liv? Han verkade dock ha bättre koll på mig än jag själv, haha. Ramlade i säng runt 4..


En fråga som ekat i mitt huvud x antal gånger den senaste veckan är "Do people change?" (kan människor förändras, vilket jag tycker låter så mycket bättre när det sägs på engelska). Första gången jag såg frågan ställas i en blogg här på Internet så svarade jag snabbt för mig själv "Absolut, människor förändras, inklusive jag själv!". Är det verkligen sant?

Flera gånger den här veckan har jag ställts inför en rad olika situationer där jag tvingats välja. Utan tvekan vet jag att mitt gamla jag skulle valt den roligaste, "sköt dig själv och skit i andra", mest smärtfria vägen. Medans jag idag oftast tänker steget längre, ser redan innan konsekvenserna av mitt framtida handlande osv. Usch va vuxet det där lät :P Ja, men ni fattar vinken? Tack vare min egna utveckling på de planet har jag den här veckan lyckats undgå att göra saker & ting lite krångligare & mer invecklade än vad det vid det här laget redan är. Vi kan säga att jag har lärt mig av mina misstag..

Så finns de då människor som fortfarande, och säkert i all framtid, sitter kvar i sina gamla mönster, tankesätt och beteenden. DU har verkligen utmärkt dig den senaste veckan. När ska människan börja växa upp?! Men jag kanske inte ska klaga ändå. Det var tack vare min utveckling och din o-utveckling (kan vi kalla de så?) som jag tog hem det omtalade spelet ;D


Enligt min åsikt blir resultatet alltså; People DO change, guys DON′T!



Idag ska jag se till att få tummen ur och pallra mig till TP, hämta min sjal hos Frida med andra ord. Får se till att gå med blicken rakt ner i gatan, för hur mycket jag än skulle vilja så finns det inga pengar till shopping. Inte ens budget, sucks! Jag är i behov av ytterligare ett par tygskor i min samling, ett sött litet halsband eller kanske en tunika i min garderob utan plats :D Livet är bra hårt!

På tisdag fyller storebror 25 år, eller halvvägs till 50 som vi också kan kalla de ;D Mami blir 47 på torsdag och lilla farmor firar 70 på lördag.
Jises, den här veckan är livet inget annat än en fest!

image19
Saknar er grymt!



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 2 kommentarer



  mellis

oh ja. people DO change!! ser fram emot att ses på onsdag!!

2007-07-02 19:56:56 http://yrisen.blogspot.com
  Anonym

Emma!!! skoning dar ;)

2007-08-29 17:23:28 http://sunniie.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!