Give me some feelin', for cryin' out loud!



De senaste dagarna har flutit på som de flesta andra, jag har vart ledig i regnet meddans alla andra jobbadat och slitit. KUL! Firade mami som fyllde 47 år gammal på torsdagen, vilket betydde ännu mer sockerpumpat fikabröd. Bara tre år kvar tills den stora festen, då päronen blir 50. Då förväntar vi oss feta resan ;) Under kvällen började min älskling (läs laptop) säga ifrån. Började haka sig som den gjort x antal ggr tidigare och jag tänker; "Kanske är dags att göra en backup med alla mina otroligt viktiga bilder, filer och dokument, utifall att den kraschar igen. Men först startar jag om den och ser om problemet löser sig". Ajaj, det skulle jag inte ha gjort, väl avstängd går den inte att få igång igen, skärmen ville inte visa annat än svart. Var på Expert i söndags där jag fick lämna in den på service, 2-3 veckor skulle de ta; "Semestertider" hade killen i kassan som ursäkt. Han var också rätt snabb att fråga vad jag fasat "Jag hopas att du inte har allför mycket viktiga dokument sparade? Troligtvis måste vi ju tömma hela datorn på innehållet".  Puh, just nu känner jag att det inte är värt att engagera sig i vad jag hade där, då blir jag bara deprimerad. Baby, I′ll miss you longtime.


image55

Fredagen såg länge ut att bli en hemmakväll. Hörde från Brönsan att det vankades någon så kallad reunion med gamla klassen, men jag kände inte riktigt för de den kvällen. Eller kommer jag någonsin att göra de är väl frågan? Jag valde att stanna hemma till en början, kilade över till Thias vid 11 tiden för att spana in hans nya lya. Superfin lägenhet, liten, men fin! Får han bara dit lite möbler & annat som saknas kommer de bli alla tiders, perfekt för mig att hyra om han drar iväg till Australien ;) Klart att man tänker på allt. Slank ner en & annan cider och et par glas vin, nice. Kollade film, somnade på soffan och kom hem söndag vid lunch, haha. Hade lite roligt åt T som irrade runt (i sömnen?) där ett tag, haha.   

Lördagen började med att jag var fylletaxi åt päronen, låt oss istället kalla de förfesttaxi. Åkte hem och snyggade till mig lite, men huvudet och kroppen sa ifrån. Jag var alldeles för trött för att härja, så jag la mig på soffan för att få lite välbehövlig sömn. Slutade med att jag vaknade upp en halvtimma före midnatt! Jaha, de var den lördagskvällen. Satt vaken fram till tre tiden då jag fick ett samtal från Linda som ville att jag skulle komma till Ekberg på fest, jag skippade den också och la mig och sov istället. Däremot på onsdag, då ska jag och Linda skaka rumpa :D

Sitter just nu i brorsans lägenhet, eftersom jag saknar laptop och inte kan blogga från vår stationära dator hemma. Vet inte riktigt varför, men blogg.se vill inte fungera på det viset. Får jag lite tråkigt kan jag ju alltid sätta igång med städningen, eftersom brorsan lämnade en lagom förfestad lägenhet efter sig åt syster att ta hand om. Är det nu jag ska verka förvånad? Har ägnat kvällen uppkrupen i soffan med film samt OC-marathon i min ensamhet.  Har totalt missat säsong 4, och jag ger mig inte förens jag hört varje line, fällt alla tårar osv. Visst har jag nämnt att jag inte gillade slutscenen där Marissa dog? My God, give me some feelin′ for cryin′ out loud! Och de var just vad jag gjorde ikväll, jag har inte gjort annat än bölat under avsnitt 2 & 3, säsong 4. Tack, de behövdes lite känsla!

Morgondagen bjuder på lunch med de äldre ute i sommarstugan, samtal till Jennco angående helgen, shopping(?) och utgång med brudarna! Sugen att hänga på? På fredag bär det av mot Hufvudstaden där det återigen väntas utgång och en lördag med grillfest. Bakfyllan är som given! Älskling, du är verkligen hemma nu ;)  





 Framitiden börjar se ljusare ut, äntligen börjar jag få lite klarhet i saker och ting, puh. Jag vet
n ä s t a n vad jag vill ägna mig åt de kommande åren, vilken utbildning och vilka slags äventyr. Livet jag lever i nuet är kanske inte i bästa skick, jag är för bra på att trassla in mig. Spelet är svårt den här gången, det måste jag medge. Erkänner att jag fuskat lite på vägen i helgen, tagit den enkla vägen ut. Som tack har jag fått mitt straff, inte heller av den mysigaste sorten..



Tack & Godnatt



K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Nadja

Jag önskar att jag visste vad jag ville göra i framtiden :D Hoppas allt är bra med dig :P

2007-07-11 15:17:43 http://sweetladysoul.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!