Cavalli designar för H&M!




image138



En fördel med att jobba på H&M är att jag har chansen att se och känna på alla deras kläder innan de hunnit ut i butik. Jag vet vad som kommer att finnas i lager just här i stan, vilka storlekar och när de anländer. Kan de bli mycket bättre? Som många av er säkert vet så är designar det här året Roberto Cavalli en kollektion för just H&M som kommer att finnas i butik i November. Nu kommer vi till saken, den att en annan redan igår fick en skymt av vad som ingår i kollektionen, även känna lite på den och bedöma. Kanske inte mycket som faller mig direkt i smaken, inte såhär som vardagsklädsel, men så är det inte heller måndag-fredags kläder som Cavalli designar heller. Det är glamoröst vill jag lova! Jag har aldrig köpt något ur H&M's gästdesigners kollektioner tidigare, om vi bortser från parfymen Flowerbomb från Viktor & Rolf som jag fick tag i på senaste solsemestern. En av mina nuvarande favoriter faktisk! Den här gången däremot skulle det inte förvåna mig om någon av accessoarerna eller underkläderna föll mig rätt i smaken. Men det får jag vänta med att se, de har nämligen inte dykt upp i sikte än så länge. Jag ser fram emot November och era åsikter!


image140


Har just tankat ner Winnerbäcks senaste album, Daugava. Oftast så är det ju så med Lasse, att man måsta nöta låtarna ett par ggr innan de riktigt sitter, innan man blir sådär fast, och det är just vad jag ska göra resten av kvällen. Nöta ut mina öron med hans ljuva stämma. Efter det kan jag avgöra om det är värt att lägga ut 350 kr på ytterliggare en konsert. Att döma av det jag hört så här långt så är det lockande.


Fick just ett samtal från Norrköping, P as usuall :) Han och grabbarna flyger till Alanya på fredag och tyckte att jag kunde passa på att köra dom till flygplatsen i Västerås, på så sätt skulle vi ju hinna träffas lite snabbt. Har inga planer för fredagskvällen och jag saknar Östgöten som satan, så varför inte? Får även hämta upp dem helgen därpå och troligtvis hänger jag på hela vägen ner till Norrköping där det väntas utgång. Kan bli kul att få gå till något annat ställe än Harrys eller Lotus för en gångs skull. Blir väldans tajt med jobbet, men vafaen, det löser sig, det måste det göra. Fattar inte att det är över tio månader sedan vi träffades sist, vi som setat ihop i år. Det konstiga är att det känns på ett sätt som att det var senast igår. Nu ser jag även fram emot fredag ;)




K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Nadja

åh va najs med RC, du måste berätta för mig när de kommer ut ;)

2007-10-04 12:49:50 http://sweetladysoul.blogg.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!