It takes a fool to remain sane!



Ibland känns det som att vardagen står lite väl stilla just nu, jag blir så lätt uttråkad när vardagarna ser likadana ut och känner att jag behöver nya äventyr att sätta tänderna i. Men, ser jag mig om en gång till så inser jag att det just nu händer nästan mer än någonsin tidigare. Kanske lite för mycket på en och samma gång och att det är därför jag backar tillbaka? Tyvärr tänker jag inte dela med mig av alla dessa smaskigheter till er, något måste man ju hålla för sig själv (och för att skydda andra). Mitt i allt letar jag febrilt efter någon som jag kan börja kalla för "min". Jag blir tokig av att vara den enda singeln på marknaden, att alla andra har någon att mysa med i höstmörkret, speciellt alla de jag umgås med. Jag vet, det är inte värt att leta, det fungerar inte så. De senaste veckorna har jag nog haft större otur än någonsin tidigare på just den fronten. Men vad gör man inte..



I annat fall går mina tankar till Elena just nu, min bästa vän genom åren, som om bara en vecka ger sig ut i världen för att stå på egna ben ett par månader. Jag minns själv hur konstigt det kändes just innan man skulle sticka, alla dessa känslor. Ena stunden var man överlycklig, andra stunden fattade man inte vad man höll på med och hade gett sig in på, haha. Självklart kommer jag att ta en weekend eller två ner till Monaco för att hälsa på dig, vännen. Stan kommer att bli så tyst utan dig!




Idag är tisdag och löning, yes. Begav mig rätt snabbt ut till TP efter jobbet, shopping var tanken. Konstigt nog var jag inte på humör, vilket i princip aldrig händer annars. Blev mest en massa "nödvändigt", så som strumpor och underkläder. Ett par underbart snygga, svarta höststövlar fortsätter att lysa med sin frånvaro. Hittade de perfekta på Asos, men när det var dags att beställa fanns de bara kvar i brunt, typiskt. Kanske blir det Sthlm i helgen?




Och så är det de här med Winnerbäck. Imorgon (eller var det redan idag?) släps hans nya album. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska fixa biljetter till konserten här i Eskilstuna i November eller inte. Jag har sett honom live tre gånger nu, kanske det är nog? Jag måste erkänna att jag inte är helt såld på senaste singeln, nära, men inte riktigt. Ska du dit?











K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!