sunshine.




Nu känner till och med jag att det är dags för våren att ta sig ann Sverige på allvar. Inte sommaren, utan våren. Behagliga tempraturer och möjligeheten att få använda fina vårjackor och tygskor. Ni som känner mig känner säkert även till mitt sommahat. Eller, det där kanske var att överdriva. Men jag drabbas alltid av samma panik när sommaren är påväg och folk ska börja gå halvnakna på stan, gå i sandaler och steka i timmar i solen. Jag p a l l a r inte. Det är inte skönt att pina i sig lunchen på en uteservering när det känns som att man sitter mitt i Sahara. Lr? Jag föredrar den svenska, frächa våren. Solen får gärna finnas där när man åker utomlands. Men oj, nu snöade jag verkligen in mig.

I och med våren är det dags för lite vårstädning. Igår fick jag på sommardäcken på bilen och idag blev den som ny på både ut och insidan. Ut med kupévärmare, gamla cdskivor och skräp. Även lägenheten ska få sig en liten genomgång, men jag behöver eran hjälp. Nu när jag ska hänga undan vinterjackan, ska jag då tvätta den innan jag hänger undan den eller ska jag vänta tills det är dags att använda den igen?


Ikväll hoppas jag att det blir en lugn hemmakväll med sambon. Imorgon däremot sadlar vi om och gör oss redo för lite röj. Hanna har fyllt år, och det ska såklart firas! Jag är sugen på att svänga mina lurviga. Vad ska ni göra?




K o m m e n t e r a   h ä r
Allmänt // 1 kommentarer



  Hanna Z

Det var längesen jag köpte den, tror den är slut överallt nu..

Vilken väska köpte du? Den gröna? Den är såå snygg!

2010-04-17 08:11:44 http://hannaz.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!