Canon Powershot G12


Här om dagen var jag och hämtade ut en ny leksak till min kamerasamling, en Canon Powershot G12, som jag är mer än nöjd med. Redan när jag köpte min systemkamera för ett och ett halvt år sedan så stod jag och höll i den här godingen. Tvekade in i det sista vilken av dem som skulle få följa med mig hem men valde tillslut att köra på systemen ändå. Däremot har jag inte kunnat få G12'an ur mina tankar så i förra veckan så slog jag till och beställde hem den sista på lager från OnOff. Det är en systemkamera i en kompaktkameras kropp med samma kvalifikationer som i min EOS 1000D (dock betydligt smidigare att ha med i handväskan). Älskar den utvikbara skärmen och att den även kan filma i HD. 

Mitt hem har förvandlats till lite av en fotostudio den senaste tiden (och jag lite till en hobbyfotograf) då jag även uppdaterat systemen med ett nytt teleobjektiv som jag lånat av en av mina fina arbetskamrater. Imorn ska det tillbaka och jag fasar för att behöva andvända mitt 18-55 mm objektiv igen efter de bilderna jag fått med teleobjektivet. Som tur är erbjuder Tradera ett par begagnade till hyfsade priser, men vinner jag inte någon utav de budgivningarna så känns det däremot illa tvunget att ge plånboken ytterliggare en smäll med ett orginal. Yey, jag har en ny hobby, tyvärr en rätt så dyr sådan ..








K o m m e n t e r a   h ä r
Mode & Shopping // 0 kommentarer






Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!